De Noord-Amerikaanse man koopt zijn eigen ondergoed
De Noord-Amerikaanse man koopt zijn eigen ondergoed
Noord-Amerika is de grootse markt voor mannenondergoed ter wereld. En de Amerikaanse man koopt zelf zijn ondergoed, in ieder geval 90 procent van de mannen. Dat betekent dat de mannen niet langer accepteren wat er voor hun is gekocht, maar dat ze zelf uitkiezen wat zij mooi vinden. Het gros gaat voor de slip, maar die wordt op de voet gevolgd door de korte boxershort ofwel boxer brief. Mannen kiezen voor steeds meer variatie in hun ondergoedlade.
Onderzoek trends herenondergoed
Garçon Model, een groot Canadees herenondergoedmerk, deed een online onderzoek onder 1000 mannen naar de huidige trends in herenondergoed volgens de Noord-Amerikaanse man. De uitkomsten geven een mooi inkijkje in de Noord-Amerikaanse markt. Waar 41 procent van de mannen slips draagt, 37 procent een boxer brief en 22 procent een boxershort. Uit het onderzoekt komt ook naar voren dat de Amerikaanse man meer boxershorts en boxer briefs dragen dan de Europese man, die kiest vaker voor de slip.
Online kopen
90 procent van de mannen koopt anno 2015 zijn eigen ondergoed en 70 procent daarvan koopt het online. En als je kijkt naar de bedragen die de heren uitgeven aan ondergoed dan blijkt dat meer dan 50 procent van de mannen jaarlijks meer dan 80 dollar uitgeeft aan hun ondergoed. Single mannen geven waarschijnlijk nog wat meer uit, zij hebben drie keer zoveel ondergoed als mannen met partner.
Draagcomfort
Draagcomfort is het belangrijkste voor de Noord-Amerikaanse man. Herenondergoed is belangrijk. 70 procent van de ondervraagde mannen geeft aan dat mooi herenondergoed ervoor zorgt dat zij zich goed voelen. Na katoen wordt herenondergoed van microfiber het meest verkocht. 60 procent van de mannen kiest wel altijd voor hetzelfde ondergoed.
Sportschool geeft inspiratie
Je ziet ondanks de keuze voor hetzelfde ondergoed wel dat mannen steeds meer worden beïnvloed als het gaat om hun ondergoed keuze. De plek waar dit het meest gebeurt is de sportschool. Mannen zijn ook meer en meer geïnteresseerd in naadloze stoffen en ondergoed dat zorgt voor goede regulatie van temperatuur.
Andere leuke feitjes uit het Garçon Model onderzoek is dat marineblauw de meest verkochte kleur is, gevolgd door zwart. En dat in Noord-Amerika maar liefst 35 procent van de mannen de elastiekenband boven de broek laat uitkomen om het merk te tonen.